W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, tj. niewielkie informacje tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane na Państwa twardym dysku, lub innym nośniku danych w celu: prawidłowego funkcjonowania wyświetlanej przez Państwa strony, jej konfiguracji, bezpieczeństwa, monitorowania stanu sesji. Pomagają nam one również dostosowywać stronę do Państwa potrzeb. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu.

Klikając w „Odrzuć pliki cookies”, na Państwa urządzeniu będą zapisywanie wyłącznie pliki cookies niezbędne do przeglądania witryny i korzystania z jej funkcji.
Klikając w „Zezwól na wybrane pliki cookies”, na Państwa urządzeniu będą zapisywanie wybrane wcześniej pliki cookies według Państwa preferencji.
Klikając w „Zezwól na wszystkie pliki cookies” zgadzacie się Państwo na przechowywanie plików cookies na Państwa urządzeniu.
W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień plików cookies, wycofać swoją zgodę lub uzyskać więcej informacji tutaj: Polityka cookies

Niezbędne
Statystyczne

Prawa Pacjenta.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o tym zagadnieniu.

Co warto wiedzieć dot Dodane: 25.09.2022

640208dfaa313437054362.png Pobierz PDF


Edukacja pacjentów w zakresie praw pacjenta jest jednym z kluczowych elementów procesu podnoszenia standardu świadczeń opieki zdrowotnej. Im lepiej pacjent będzie poinformowany, tym chętniej będzie współpracował z personelem medycznym, nawiązując partnerską relację, opartą na wzajemnym szacunku i zaufaniu.

Wiedza jednak na temat praw pacjentów jest nadal niewystarczająca. Badania przeprowadzone przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej potwierdzają wyraźny brak wiedzy w tym zakresie. Z badań wynika, że niemal połowa osób nie wie, że prawa pacjenta w ogóle istnieją, a tylko 11% potrafi wymienić jakiekolwiek swoje prawa. Te same badania pokazują, że zdecydowana większość (76%) chciałaby się dowiedzieć więcej o przysługujących im prawach. Niezależnie jednak od poziomu wiedzy zdecydowanie przeważa opinia, że prawa pacjenta są stosunkowo rzadko przestrzegane w praktyce.

Dlatego też od początku swojego istnienia naszą misją jest wspieranie rozwiązań systemowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji pacjentów, a podstawowym celem, który przyświeca naszym działaniom jest edukacja skierowana do pacjentów oraz środowiska medycznego mająca na celu upowszechnienie informacji o przysługujących wszystkim chorym prawom.

Publikacja „Co warto wiedzieć. Prawa Pacjenta” – wydana w ramach Programu Edukacji Onkologicznej – docierając do szerokiego grona odbiorców pomoże w upowszechnianiu wiedzy na temat praw pacjenta i będzie istotnym elementem podnoszącym kompetencje pacjentów w tym zakresie.

Igor Grzesiak
Członek Zarządu Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej.


Współpraca: Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej.
Opracowanie: mec. Paulina Kieszkowska-Knapik, mec. Barbara Trabszys,
Kieszkowska Rutkowska Kolasiński Kancelaria Prawna sp. j.
Konsultacja merytoryczna: Prof. dr hab. med. Maciej Krzakowski.

Drodzy Darczyńcy! Dziękujemy!

Wszystkim, którzy przyczynili się do powstania i realizacji programu oraz jego dalszego rozwoju.

Abbvie_logo
Amgen_logo
Angelini_pharma_logo
AstraZeneca_logo
Baxter_logo
Bayer_logo
Boehringer_Ingelheim_logo
Bristol-Myers_Squibb_logo
Celgene_logo
EUSAPharma_logo
Fresenius_Kabi_logo
Gilead_Sciences_logo
GSK_logo
IPSEN_logo
janssen-logo
Lilly_Logo
Merck_logo
MSD_logo
Novartis_logo
Nutricia
Pfizer_logo
Pierre_Fabre_logo
Pierre-Fabre-Dermo
Roche_logo
Sanofi_logo
Servier_Company_logo
Takeda_logo
TevaPharm_logo
Varian_logo

Patronaty:

NRPiPP_logo
PTCHO_logo
PTO_logo
PTPO_logo
PUO_logo
PWGO_logo